30. Januar 2023 bis 28. Februar 2023

Liebe SprachkursteilnehmerInnen,

wir gratulieren Ihnen ganz herzlich zum bestandenen Einstufungstest.

Die Universität Münster (WWU) unterstützt Geflüchtete bei der Teilnahme an den DSH-Vorbereitungskursen im Rahmen des Projektes "NRWege ins Studium."
Dieses Projekt
wird vom Ministerium für Kultur und Wissenschaft des Landes NRW koordiniert und mit dessen Mitteln finanziert.

Die Universität bietet im Rahmen von NRWege zusätzliche Plätze in den DSH-Kursen an und übernimmt die Gebühren für den Sprachkurs (500€/Semester). Bitte beachten Sie, dass der Semesterbeitrag von ca. 300€ nicht erstattet werden kann und fristgerecht überwiesen werden muss.

Um ein NRWege-Stipendium zum Erlass der Sprachkursgebühren zu erhalten, müssen Sie die erforderlichen Vergabekriterien (Nachweis eines Fluchthintergrundes, Ankunft in Deutschland vor maximal 5 Jahren) erfüllen und sich hier anmelden.

Für die Anmeldung beantworten Sie bitte die erforderlichen Fragen und laden die benötigten Dokumente (Aufenthaltsnachweis, Annahmeerklärung und 2 mal unterschriebener NRWege-Vertrag) hoch. Den Vertrag und die Annahmeerklärung finden Sie unten rechts auf dieser Seite.

Nur wenn alle Fragen beantwortet und alle Dokumente hochgeladen wurden, können wir Ihre Stipendiumsbewerbung prüfen.

Bei Rückfragen wenden Sie sich bitte an Hanna Noack:
E-Mail: nrwege.support@wwu.de

Dear language course participants,

Congratulations on passing the entrance test for the language course. The University of Münster (WWU) supports students with a refugee background who are participants of the language course via the "NRWege ins Studium" programme.

This programme is coordinated and financed by the Ministry for science and culture of Northrhine-Westphalia.

With the aid of "NRWege ins Studium" the University of Münster can offer additional places in the preparatory German language courses and is able to waive the fees for the language course (500,00 €). Please note that the semester fee of ca. 300,00 € has still to be paid by all language course participants on time.

Language course participants with a refugee background who wish to obtain the NRWege scholarship (exemption of paying the language course fees of 500,00 €) need to fulfill the project's admission requirements (proof of refugee status, arrival in Germany must not be longer than five years ago) and register here.

Please answer the questions in the registration form and upload the required documents (proof of refugee background, declaration of acceptance and the NRWege contract which you need to sign twice). The contract and the declaration of acceptance can be found at the bottom of this page on the right hand side.

We can only process your application for the scholarship if you answer all the questions and upload all the required documents.

If you have questions please contact Hanna Noack:
E-Mail: nrwege.support@wwu.de

Beginnt
Endet
Die Anmeldephase für diese Veranstaltung läuft derzeit.