8.–10. Nov. 2021
University of Freiburg

Dynamics of liquid droplets on switchable substrates – from microscopic to mesoscopic models

08.11.2021, 16:45
1 h 30m
Aula, Kollegiengebäude I (University of Freiburg)

Aula, Kollegiengebäude I

University of Freiburg

Platz der Universität 3, 79098 Freiburg

Leon Topp (WWU Münster) Moritz Stieneker (WWU Münster)

On this poster we analyse the behavior of a liquid droplet on a switchable substrate theoretically. Therefore we performed molecular dynamics and thin film simulations where we switched the substrate once as well as simulations with periodic switching with different frequencies. Also we developed a mapping between the both models. There we observe different mapping regimes when the surface is switched from a lower to a higher wettability in comparison with the reverse process.

Hauptautoren

Leon Topp (WWU Münster) Moritz Stieneker (WWU Münster) Andreas Heuer (WWU Münster) Svetlana Gurevich (WWU Münster)