5.–8. Dez. 2022

06.12.2022, 09:00
Tagungszentrum an der Sternwarte, Göttingen

Keynote

Sissi de Beer (University of Twente)

For the development of brush-based functional surface-coatings, it is critical to understand their properties, because they will determine their performance and user-experience. Polymer brush solvation and wetting are key parameters in this. In this presentation we will show that brushes can display counter-intuitive wetting properties. We aim to unravel those by combining molecular dynamics simulations, contact angle goniometry and ellipsometry laboratory experiments.

Hauptautor

Sissi de Beer (University of Twente)